27 aug 2014

Vakantiedagboek in foto's: Corfu 2014


Ik ben pas 2 dagen terug van dit prachtige Griekse eiland en heb nu al weer heimwee. Wat was Corfu fantastisch! Heerlijk weer en een geweldig landschap! In dit artikel laat ik jullie een klein stukje Corfu zien in foto's (allemaal zelfgemaakt overigens). Voor jullie om kennis te maken met het eiland en voor mij om nog even weg te kwijnen bij deze geweldige vakantie en nog even niet te denken aan het komende schooljaar (wat toch bijna weer gaat beginnen). Veel lees(of kijk-) plezier! 



Het uitzicht vanaf het terras bij ons appartement! Elke keer dat ik het zag weer fantastisch!

Een prachtige zonsondergang, te zien vanaf ons balkon. 

Dit soort straatjes zijn naar mijn idee toch wel typisch Grieks: ontzettend smal, de was die tussen de huizen gespannen staat en al die mooie, zachte kleuren. 

Dit katje, die overigens ontzettend op mijn eigen kat lijkt, liet mij in eerste instantie ontzettend schrikken door opeens zijn kop tegen mijn been te duwen. Ik dacht natuurlijk dat er één of ander vies beest op zat. Toen ik dit katje zag, was ik echter op slag verliefd en toen hij zijn kopje naar voren stak om de zon op zijn vacht te voelen, moest ik hier natuurlijk wel een foto van maken!

Een ontzettend schattig restaurantje in een smal Grieks straatje waar ik heerlijk heb gegeten en van de Griekse vriendelijkheid van het personeel heb genoten!

Ja, dit ben ik! Boven op 'het oude fort' in Corfu Town. Een lange wandeling, maar het was het waard! Wat een uitzicht!

Een palmboom laat in mijn idee toch wel zien dat je in een warm land bent, en als de achtergrond dan ook nog zo mooi is, wordt het pas echt een plaatje!

Ook genomen vanaf 'het oude fort'. De stad Corfu Town is zo heel goed te zien en de bergen erachter maken het helemaal af!

Deze vogels laten zien wat ik graag wilde doen als ik een wandeling door een stad of op een berg had gemaakt. Lekker badderen, ik deed het echter niet hier........ 

maar hier! In het zwembad bij het appartement. Met een prachtig uitzicht en een lekker drankje kon ik hier wel de hele dag doorbrengen!

Steeds weer zag ik dit schattige treintje langs rijden, maar steeds weer had ik mijn camera niet bij de hand. Tot deze keer! Opeens kwam de trein eraan en mijn camera hoefde ik alleen nog maar aan te zetten! Wat was ik teleurgesteld toen ik zag dat er een vlekje op zat door de zon die in mijn lens scheen... Toen ik de foto later echter nog eens bekeek vond ik dit juist een heel speels effect geven!

Lekker op het randje bij het zwembad, uitkijkend over de appartementen met daarachter de zee en de bergen. Ik vind het zelf een erg mooi plaatje!

Als je een bootje huurt, zoals wij hebben gedaan, kom je op de mooiste plekjes, waar geen strandjes zijn. Op dit plekje hebben wij ons anker uitgegooid en zijn we het water ingedoken! Overal kon ik tot de bodem kijken, of het water nou 3 meter diep was of  tot mijn enkels kwam! Zo ontzettend helder, dat je je echt begint af te vragen of dit misschien het mooiste plekje op aarde is!


Wat vind je van de foto's? Waar ben jij dit jaar naartoe geweest op vakantie en was het net zo fantastisch als mijn vakantie?