31 jul 2014

Recensie: Divergent (de film)



Helaas heb ik niet de kans gehad Divergent in de bioscoop te zien. Gister heb ik hem echter gewoon op mijn laptop zitten kijken! Wauw wat een geweldige film! 



Divergent (gebaseerd op het gelijknamige boek van Veronica Roth) speelt zich af in het toekomstige Chicago, de stad is verdeeld in 5 facties: Abnegation (zelfverlooching), Candor (openhartigheid), Erudite (geleerd), Amity (vriendschap) en Dauntless (onverschrokkenheid). Door middel van een test komt elke burger in één van de facties terecht, zodat hij/zij komt op de plek waar hij/zij thuis hoort.
De hoofdpersoon van Divergent is Beatrice, ook wel Tris. Tris is opgegroeid in de factie Abnegation, waar het haar taak is anderen te helpen. Als zij echter de test doet komt hier geen eenduidige uitslag uit. Tris is afwijkend (Divergent). Als zij de volgende dag mag kiezen in welke factie zij wil kiest ze voor Dauntless. Niemand mag er echter achter komen dat zij Divergent is.

Spannend, mooi en vernieuwend. Dat zijn 3 woorden die perfect bij de film passen. Shailene Woodley, die de rol van Tris speelt, is een geweldige actrice. Ze kwam ontzettend geloofwaardig over en ik voelde haar emoties helemaal vanbinnen. Ook Theo James, die de rol van Four (een lid van Dauntless), op zich neemt doet dit geweldig! En ja, ook ik werd stiekem een beetje verliefd op hem.
 De omgeving in de film ziet er prachtig uit. Het is de toekomst, maar vliegende auto's zijn nergens te zien. Het is niet het standaard toekomstbeeld, maar toch is het duidelijk te zien dat het zich in de toekomst afspeelt. Prachtig vond ik het! Misschien wel het mooiste van de hele film!


Ben jij ook al fan van Divergent? Ga naar http://divergentthemovie.com/aptitudetest en kijk in welke factie jij hoort!  Ik had de hoogste score bij Amity, en jij?