16 jul 2014

Recensie: Multiply by Ed Sheeran


Yesyesyes! Ed Sheeran heeft een nieuw album uitgebracht! Natuurlijk heb ik het album meteen besteld en nu, een weekje later, ken ik alle nummers al uit mijn hoofd. Heel anders dan het vorige album, maar ook dit album vind ik geweldig. Ed Sheeran heeft zichzelf weer overtroffen.



Op de deluxe editie van het album staan 17 nummers, waaronder de soundtracks I See Fire (The Hobbit) en All Of The Stars (The Fault in Our Stars). Verder is het album erg gevarieerd, van rap tot rustige ballets,  alles is op het album te vinden!

Veruit mijn favoriete nummer van het album is Even My Dad Does Sometimes, een rustig nummer met een geweldige tekst, namelijk in het refrein: 'So live life like you're giving up. Cos you act like you are'.
Een prachtig nummer, waar ik toch echt wel even een brok van in mijn keel kreeg!

Toen ik Sing voor het eerst hoorde was ik niet zo enthousiast. Het album was toen nog niet uit en ik was bang dat het hele album vol zou staan met dit soort partytracks. Dit bleek uiteindelijk gelukkig mee te vallen. Sing is een geweldig nummer voor concerten en festivals, maar bij mij in mijn kamer zal het niet vaak aanstaan.

Een heerlijk meezingnummer is Nina, dat nummer blijft werkelijk de hele dag in je hoofd zitten! Een deel rap en een deel zang, een combinatie die mij erg aanspreekt!

Ed Sheeran schreef Afire Love voor zijn overleden opa. Bij dit nummer liepen de tranen over mijn wangen. Wat vind ik dit nummer geweldig! Met de tekst van het refrein raakt Ed Sheeran iedereen, jong en oud, tot diep in het hart.

Take It Back is een volledig rapnummer, dat Ed Sheeran heeft geschreven door gedurende een jaar elke week iets op te schrijven. Zelf ben ik niet zo'n fan van rapnummers en daarom spreekt dit nummer mij niet zo aan, maar met dit nummer bewijst Ed Sheeran zeker dat hij kan rappen!

Het nummer Bloodstream deed mij erg aan Drunk denken. Meestal vind ik dit irritant, maar bij dit nummer vond ik het hoogstens afleidend. De tekst is typisch Ed: 'I've been looking for a lover. Thought I'd find her in a bottle. God make me another one. I'll be feeling this tomorrow'. 

Verder staan op de cd nog de nummers One, I'm A Mess, Don't, Photograph, Tenerife Sea, Runaway, The Man, Thinking Out Loud en Shirtsleeves. 
Deze cd is voor 16,99 of 19,99 (deluxe editie) te koop bij bol.com en zeker een aanrader!