19 jul 2014

Ik ga op reis en ik neem mee...



Jippie! Mijn vakantie is begonnen! En bij 'vakantie' denk ik automatisch aan op vakantie gaan. Maar ik heb altijd het gevoel dat ik heel veel vergeet. Heb jij dat ook? Dat gevoel dat je bij het inpakken absoluut iets over het hoofd gaat zien? Dit artikel zorgt er zeker voor dat jij alles in je koffer hebt en van een onbezorgde vakantie kunt genieten!


























Koffer:

Wat moet er allemaal in je koffer?
- Kleding:
* Ondergoed
* T-Shirts / Hemdjes / Etc.
* Vest / Trui (voor als het 's avonds koud is)
* Jeans / Shorts / Etc.
* Jurkjes
* Rokjes
* Panty's
* Sokken
* Pyjama's
* Bikini

- Accessoires
* Zonnebril
* Hoed / Pet
* Sjaal

- Ook handig:
* Schoenen; Slippers / Gympen / Etc.
* Strandlaken
* Badhanddoek
* Strandlaken
* Washandjes
* Föhn / Krultang / Stijltang
* Paraplu / Regenpak























Toilettas:


- Shampoo
- Conditioner
- Handzeep
- Zonnebrand
- Aftersun
- Bodylotion
- Deodorant
- Tandenborstel
- Tandpasta
- Make-up
- Make-up remover
- Lippenbalsem
- Haarborstel
- Elastiekjes
- Scheermesjes (evt. scheerschuim)
- Nagelschaartje, nagelvijl, pincet, etc.
- Medicijnen
- Maandverband / Tampons / Inlegkruisjes
- Parfum

Handbagage:
- Oortjes / koptelefoon
- Eten / drinken
- Iets om te doen terwijl je onderweg bent
- Kauwgom
- Desinfectie middelen kunnen ook handig zijn (voor als je evt. naar de wc langs de weg moet)

Overige spullen:
- Kussen
- Deken
- Extra tas
- Talenboekje (/ woordenboek)
- Een kaart van de omgeving
- Boeken en/of  tijdschriften






















Een aantal dingen die je echt niet moet vergeten:

- Paspoort of ander identiteitsbewijs
- Camera (+ oplader en evt. extra batterijen)
- Telefoon (+ oplader)
- Geld (portemonnee) en pinpas
- Verbanddoos
- Paracetamol
- Vliegticket (indien van toepassing)
- Bril / Lenzen (indien van toepassing)



Ben ik nog iets vergeten? Waar ga jij heen op vakantie, of blijf je lekker thuis?