13 aug 2014

Recensie: All This Bad Blood - Bastille


Bastille is mijn favoriete band van dit moment! Wat een topband! Behalve dat ze supergave nummers hebben, zijn ze ook nog grappig en zingen ze acapella erg goed! Hun laatste album All This Bad Blood is al een tijdje uit, maar toch geef ik er nog even een recensie over.



Het album heeft 2 CD's, waardoor je in totaal wel 25 (!) nummers hebt om te luisteren! Dit zijn allemaal soorten tracks, wat voor een lekkere afwisseling zorgt!

Natuurlijk staan er wat echte hits op het album, zoals Pompeii, Things We Lost In The Fire, Oblivion en Flaws. Leuk, aangezien je de tekst vaak al kent, maar na een paar keer luisteren werd ik deze nummers wel een beetje zat, te vaak gehoord waarschijnlijk!

Mijn favoriete nummers zijn What Would You Do, officieel geen nummer van Bastille zelf, maar omdat ze er een geheel eigen versie van hebben gemaakt toch wel een beetje van hun, Icarus, een nummer over de mythe over Icarus waarin de jongen Icarus met zijn wassen vleugels te dicht bij de zon komt, waardoor hij in de zee valt, en Get Home, een lekker rustig nummer met een mooie boodschap.

Van de nummers These Streets, Icarus, What Would You Do, Oblivion, Flaws, Pompeii, Laura Palmer en Bad Blood is een gave akoestische versie! Ik vind deze versies zelfs nog leuker dan de studioversies!


En dan heb ik nog maar een paar nummers genoemd! Er zijn nog genoeg nummers om zelf te ontdekken. Dit album kan je echt op elk moment luisteren en dat vind ik echt top! All This Bad Blood is zeker een aanrader!