17 aug 2014

Review: Koptelefoon van de Kijkshop


Heyhey! Sorry dat ik zo lang niets heb gepost, ik was op vakantie! Het was super leuk! Voor dat ik op vakantie ging wilde ik graag een koptelefoon hebben voor in de auto, omdat ik 9 uur moest reizen. Ik kwam langs de Kijkshop en wat zag ik daar? Een koptelefoon voor maar €4,99! Te mooi om waard te zijn? In dit artikel zullen we het zien.



Ik wil al een hele tijd een koptelefoon. Ik vind oortjes gewoon niet lekker zitten en leen vaak de koptelefoon van mijn zusje, waar zij niet altijd blij mee is. Daarom was het tijd voor een eigen. Toen ik in de stad was liep ik langs de Kijkshop, waar we toch al naar binnen wilden gaan. Toen ik de koptelefoon zag liggen was ik wat sceptisch. Uit een koptelefoon van vijf euro kan geen mooi geluid komen, aldus mijn mening. Bovendien waren de doosjes open, zaten er op verschillende koptelefoons krassen en viezigheid en zag de kabel er breekbaar uit. Maar, ik moest en zou de koptelefoon even bekijken. Dus ik graai onderin de bak en pak er een iets wat netter dan de rest, wit exemplaar uit. Eén enkel onzichtbaar krasje en wat viezigheid. "Nou ja, voor €4,99 het proberen waard", dacht ik. Dus ik nam 'm mee. En tijdens mijn vakantie had ik genoeg tijd om hem uit te proberen. Tijd voor een review dus!

Informatie: Helaas was de informatie op de doos niet echt duidelijk. (Omdat de doos stuk was) Maar uiteindelijk ben ik achter wat informatie weten te komen.
Het merk is Free Style
Het is het model: AT-110
De luidspreker is 40 mm groot.
De gevoeligheid is 105 dB
Het frequentiebereik is 20-20000 Hz
Het vermogen is 0,2 w
De impedantie (weerstand) is 32Ω (Ohm)
Het gewicht is ong. 160 gram.
De lengte van het snoer is +/- 1,2 meter.


De koptelefoon wordt verkocht in 6 kleuren. Zwart, wit, blauw, groen, roze en rood. Helaas heb ik hem bij de Kijkshop niet in het roze gezien, anders had ik die genomen. Nu heb ik de witte variant, die ik ook mooi vind.
foto van: www.happyhomeproducts.nl


Uiterlijk: 

De koptelefoon is wit, vrij groot en heeft een grote zwarte ster op de zijkant. Hij ziet er (best) leuk uit!



Materiaal:
De koptelefoon is gemaakt van hard plastic. Hij is best stevig en ik denk niet dat 'ie heel snel breekt. (Het is mij in ieder geval nog niet gelukt). Verder verloopt het verstellen van de koptelefoon in grootte soepel; niet stroef. Wel zakt hij vrij snel terug, waardoor je hem steeds opnieuw moet verstellen. Dit is voor mij geen punt, omdat ik hem op de strakste stand gebruik, die wel blijft zitten.

Specificaties:
Je kunt de koptelefoon opvouwen. Dit is erg handig, want zo pas 'ie makkelijk in je tas! (Vond ik ook erg fijn toen ik hem mee wilde nemen op vakantie). Het opvouwen verloopt soepel. Je draait de oorschelpen naar binnen en klapt de koptelefoon dicht. Het blijft goed zitten.

De oorkussens zijn lekker zacht en groot. Bij de koptelefoon (van toch wel betere kwaliteit) van mijn zusje krijg ik snel last van de kussens en gaan ze pijn doen. Bij deze koptelefoon is dat niet het geval.

Het snoer is wat dun, dus ik denk dat het vrij snel kan breken. Pas daar dus mee op!

Het geluid:
Het geluid is niet perfect. Het is niet dat je het gevoel hebt dat je naar een echt concert zit te luisteren ofzo, wat je bij sommige koptelefoons wel hebt. Maar het geluid is prima! Goed genoeg voor mij. Het is niet slecht, krakend geluid ofzo. Gewoon goed.


Al met al:








Wat voor koptelefoon hebben jullie? Werkt 'ie goed?